Werkwijze

We werken vraaggestuurd. De vraag van de klant is ons uitgangspunt. Op basis daarvan komen we met een aanbod. Een opleidingsaanbod dat we samen met u ontwikkelen.

 

We werken vanuit een projectplan dat we uitrollen in verschillende fasen:

  • Fase 1
  • We gaan met u in gesprek om uw opleidingsvraag te analyseren. We nemen uw organisatiestrategie door en bespreken uw wensen en ambities.

 

  • Fase 2
  • Beschrijving doelstelling, organisatievisie en strategie. Benoeming van de gewenste resultaten, tijdsplanning en inzet en capaciteit van mensen: wie voert welke activiteiten uit?

 

  • Fase 3
  • Het instellen van klantteams. Voor elk opleidingstraject stellen we een klantteam samen. Daarin nemen deel de docenten en de accountmanagers, maar ook bijvoorbeeld de administrateur en de bpv-begeleider, die de opleiding volgt en al bij het bedrijf werkt of er gaat werken (het opleiden in de praktijk noemen we beroepspraktijkvorming: BPV).

 

  • Fase 4
  • Werkplekanalyse. Om alle ins en outs van de klant te leren kennen nemen we werkplekanalyses af. Elk teamlid loopt een dag mee met het bedrijf. Zo krijgen we inzicht in wat specifiek is voor dat bedrijf en kunnen we overgaan tot het ontwikkelen van een maatwerk opleidingstraject.

 

  • Fase 5
  • Het ontwikkelen van maatwerk. Op basis van de verkregen informatie uit de voorgaande fasen ontwikkelen we een maatwerkopleiding, toegespitst op uw bedrijf. In deze fase bepalen we de inhoud van de opleiding en de vorm waarin we opleiden.

 

  • Fase 6
  • De uitvoering. Nu is het de taak van onze trainers en docenten om uw medewerkers op te leiden of te begeleiden in een loopbaantraject. En de taak van onze coaches om uw mensen te ondersteunen bij coaching van hun medewerkers, de bpv-begeleiders.
     
  • Fase 7
  • Evaluatie. Samen met u en de deelnemers evalueren we het opleidingstraject. Is alles volgens plan verlopen? Wat ging er goed en wat kan er beter?
prevnext

NCVB partners

  • MS Mode Sector: Retail