NCVB Bedrijfsopleidingen staat altijd voor ons klaar 

Rosanne Groot
Hunkemöller
HR Advisor

Bij Hunkemöller, Europa’s meest bekende lingeriemerk, met ongeveer 170 winkels in Nederland, speelt opleiding een belangrijke rol in het succes van het bedrijf. Rosanne Groot, HR Advisor bij Hunkemöller, vertelt hoe het bedrijf investeert in de groei en ontwikkeling van haar personeel.

Ontwikkeling van medewerkers

Ontwikkelen en trainen zijn heel waardevolle en belangrijke onderdelen binnen Hunkemöller. Dit is vastgelegd in de organisatiestrategie en een opleidingsplan. ‘Door middel van ons opleidingsplan kunnen medewerkers zich verder ontwikkelen,’ legt Rosanne uit. ‘Het is niet verplicht voor medewerkers om een opleiding te volgen, maar we moedigen het zeker aan. Het geeft hen een bredere kijk op de branche en stelt hen in staat om hun kennis en vaardigheden te verbeteren.’

‘Om de trainingsbehoefte in kaart te brengen, heeft ons HR team nauw contact met Store Managers en Regional Managers. Managers voeren regelmatig gesprekken met de teams om te achterhalen waar de behoeften liggen en waar mogelijk passen we het opleidingsaanbod hierop aan.’

‘Hunkemöller is trots op haar inzet voor de ontwikkeling van medewerkers,’ zegt Rosanne. We merken dat opgeleide medewerkers zelfvertrouwen hebben, werken aan hun persoonlijke ontwikkeling en bovendien erg gemotiveerd zijn. Het is van belang dat we deze talentvolle medewerkers behouden voor onze organisatie, dat is enorm belangrijk in de uitdagende retail sector.”

“De samenwerking met NCVB loopt gestroomlijnt 

Succesvolle samenwerking
Het opleidingsplan van Hunkemöller omvat naast ‘eigen’ online en offline trainingen ook de opleidingen Retailspecialist en Retailmanager via NCVB Bedrijfsopleidingen. Rosanne: ‘We bieden deze opleidingen één keer per jaar aan, met een persoonlijke intake om de motivatie van de medewerkers te waarborgen. De samenwerking met NCVB Bedrijfsopleidingen verloopt gestroomlijnd. Met onze accountmanager hebben we regelmatig evaluaties om de kwaliteit van de opleidingen te waarborgen. We delen de resultaten en bespreken eventuele pijnpunten. NCVB staat voor ons klaar en de docenten zijn erg betrokken bij hun deelnemers. Loopt het even niet zo lekker met een medewerker, dan horen we dat meteen zodat we tijdig het gesprek aan kunnen gaan. Hierdoor proberen we zoveel mogelijk te voorkomen.‘

“Een opleiding via NCVB biedt toegevoegde waarde voor dagelijkse werkzaamheden

Positieve ervaringen van medewerkers
De ervaringen van deelnemers zijn positief. Veel deelnemers benadrukken de praktische toepasbaarheid van de opleidingen en de toegevoegde waarde ervan voor hun dagelijkse werkzaamheden. Dat bewijst ook deze reactie van een deelnemer:

‘Ik volgde de MBO4 Retail Manager opleiding van 1,5 jaar. Het sluit perfect aan op mijn dagelijkse werkzaamheden, alle opdrachten zijn meteen toepasbaar in de praktijk. Ik heb de opleiding als heel leerzaam en toepasbaar ervaren en heb nu een mooi diploma op zak.’

Deel dit verhaal

Ook een oplossing op maat?

Neem contact op met Karin