Bij Hunkemöller, Europa’s meest bekende lingeriemerk, met ongeveer 170 winkels in Nederland, speelt opleiding een belangrijke rol in het succes van het bedrijf. Rosanne Groot, HR Advisor bij Hunkemöller, vertelt hoe het bedrijf investeert in de groei en ontwikkeling van haar personeel.
Ontwikkeling van medewerkers
Ontwikkelen en trainen zijn heel waardevolle en belangrijke onderdelen binnen Hunkemöller. Dit is vastgelegd in de organisatiestrategie en een opleidingsplan. ‘Door middel van ons opleidingsplan kunnen medewerkers zich verder ontwikkelen,’ legt Rosanne uit. ‘Het is niet verplicht voor medewerkers om een opleiding te volgen, maar we moedigen het zeker aan. Het geeft hen een bredere kijk op de branche en stelt hen in staat om hun kennis en vaardigheden te verbeteren.’
‘Om de trainingsbehoefte in kaart te brengen, heeft ons HR team nauw contact met Store Managers en Regional Managers. Managers voeren regelmatig gesprekken met de teams om te achterhalen waar de behoeften liggen en waar mogelijk passen we het opleidingsaanbod hierop aan.’
‘Hunkemöller is trots op haar inzet voor de ontwikkeling van medewerkers,’ zegt Rosanne. We merken dat opgeleide medewerkers zelfvertrouwen hebben, werken aan hun persoonlijke ontwikkeling en bovendien erg gemotiveerd zijn. Het is van belang dat we deze talentvolle medewerkers behouden voor onze organisatie, dat is enorm belangrijk in de uitdagende retail sector.”